Metaverzum a kriptotérben
Mi az a 🥽metaverzum❓
A metaverzum inkább egy törekvés, mintsem tényleges valóság. Rengeteg magával ragadó virtuális teret tud generálni, amelyben az emberek a valóvilághoz hasonló interakcióba bonyolódhatnak.
Az olyan technológiai óriások mint például a 🔗 Facebook, érdeklődést mutattak eme virtuális világok iránt. Pontosan ezért volt az a jelenség, hogy igazából az említett közösségi portál hivatalból már a Meta elnevezést húzta magára.
Mark Zuckerberg bicskája, eddig ebbe a próbálkozásába az alábbi két ok miatt tört bele :
1 ) Az első és legkegyetlenebb ok, ami arcul ütötte, az maga a gazdasági helyzet 😉A Kedves Olvasó könyvelje el csupán az én szubjektív véleményemnek az állításom. Amikor azt mondom, számomra még a legfejlettebb VR headset csoda sem tudott realisztikus élményt nyújtani!
Ugyanakkor objektív tényállásként kell elkönyvelnie azt, hogy ezek a termékek meglehetősen drágák. Bár ahogyan az IT világában megszokhattuk, a technológia fejlődésével, az árak lefelé mozognak, de szerényvéleményem szerint nagyon kezdetlegesek ezek a cuccok.
2) A másik kőkemény ok, ami a hatalommániás közösségi portál CEO-ját Mark-ot szintén megostorozta az pedig, hogy a digitális tér, ugyan a metaverzum lehetőségeit jó ötletnek tartja, de a résztvevők többségének egyáltalán nem tetszik a centralizált látkép. Márpedig Mark a Meta debütálásakor valami ilyesmit vázolt fel. Számos kezdeményezés és próbálkozás megindult decentralizált alapokon, s ennek napjainkban talán a legnagyobb hajtóerőműve az NFT-k világa.
🤔 A metaverzum, hogyan segítheti a vállalkozásokat, embereket és milyen akadályokat kell leküzdenie❓
Tudtad, hogy a jövőt általában a fantasztikus regények írói generálják? Csendesen megjegyzem, hogy anno aki a Verne regényekben leírtaknak alapot adott, szimplán elmebetegnek nyilvánították 🤣
✅ De, hogy a témámnál maradjak, szeretném demonstrálni számodra, márpedig a metaverzum korai fogalmi példái is, bizony a SciFi világáig vezetnek vissza❗👇
- Például Neal Stephenson 🔗„Snow Crash” című 1992-es regénye részben egy metaverzum virtuális környezetében játszódik.
- Stanley G. Weinbaum „Pygmalion’s Spectacles” 1935-ben írt regénye a sci-fi mesékben megjelenő metaverzum egyfajta korábbi példája. A főszereplő, Dan Burke aki egy virtuális világot fedez fel egy szemüveggel.
🗣 Szeretnék pár korai példára rávilágítani, mely a folyamatokat megelőzte ⬇️
Sokan a Second Life-ra, a 2003 június 23.-án indult virtuális közösségi média világra hivatkoznak a metaverzum legkorábbi példájaként.
A Second Life segítségével a felhasználók digitális avatarokat hozhatnak létre, és interakcióba léphetnek másokkal az online univerzumban. A platform még ma is működik, és becslések szerint havi 500 000 aktív felhasználója van.
Az olyan masszív, többszereplős online szerepjátékok, mint a World of Warcraft, vitathatatlanul a metaverzum korai példái. A World of Warcraft szerepjáték egy virtuális fantáziavilágot tartalmaz, ahol játékosok ezrei kereskednek, harcolnak és kalandoznak.
A Roblox és a 🔗 Minecraft például előhírnökei a decentralizált metaverzum alkalmazásoknak, mivel lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy virtuális világokat hozzanak létre és fedezzenek fel, miközben másokkal interakcióba lépnek.
Figyelemre méltó fejlemények
A kiterjesztett és virtuális valóság technológiák lehetővé teszik a felhasználók számára a metaverzumhoz való hozzáférést, mintha az való élet lenne.
A népszerű metaverzum platformok, mint például a Decentraland és a Roblox VR-technológiát alkalmaznak.
A metaverzum kifejezés olyan digitális terekre utal, amelyek a fizikai világot emulálják vagy kiterjesztik. Ezeket a tereket gyakran PC-n vagy VR-headset technológiai megoldáson keresztül érik el. Ennek ellenére a mobileszközök és a kiterjesztett valóság más módok, amelyekkel az emberek hozzáférhetnek a metaverzumhoz.
A Pokemon Go kiváló példa a mobileszközök és az AR ötvözésére, hogy megteremtse a valós világ metaverzumának alapjait.
A blokklánc technológia továbbfejlesztette a virtuális élményeket a metaverzumban. Segít létrehozni egy szabványt a játékon belüli cikkek virtuális valutáért cserébe történő értékesítéséhez. Tulajdonképpen létrehoz egy játékon belüli digitális tokenizált gazdaságot.
A blokklánc megbízható, decentralizált metaverzum technológiák létrehozását teszi lehetővé. Személy szerint én egyáltalán nem pártolom az ilyen világok építését. Kifejezetten azt a társadalmi üzenetet sugárzom, hogy foglalkozzunk inkább a Föld nevű bolygónk által biztosított világgal, s azt fejlesszük, ahol a lényeget én leginkább a következő generációk egészséges mentális csiszolásában látom.
Ugyanakkor ha a zombivá válás, vagy ahogy a Matrix című film is kimondja, „Duracell nyuszivá” válás az evolúció következményeként elkerülhetetlen,
✅ akkor mindenképpen a decentralizált kivitelezéshez ragaszkodom. Minden porcikám ugyanis irtózik egy központi entitástól való függőségtől❗
A metaverzum komponenseiről
ℹ️ Azokat az alkotóelemeket próbálom összefoglalni, amelyekre alapozzák az új digitális világ megszületését. 👇
Virtuális világok
A virtuális terek a metaverzum alapelemei. A legtöbb ilyen digitális világ szinkron eseményeket tartalmaz valós időben a felhasználók számára, és folyamatos élményként funkcionál. Sok web3 metaverzum projekt nyílt rendszer, amely fejlesztésébe bármely programozó felhasználó bekapcsolódhat.
Például a 🔗 Decentraland lehetővé teszi a játékosoknak, hogy virtuális telkeket vásároljanak, és bármit építsenek, amit akarnak.
Közösségi hálózatok
A legtöbb metaverzum projekt lényegében a közösségi hálózatok egyik formája. Ahogy a Facebookhoz hasonló cégek bemerészkednek a metaverzum térbe, egyre több hasonlóságot fogunk látni a közösségi oldalak és a magával ragadó virtuális világok között.
A Meta‘s Horizons egy kollaboratív metaverzum platform, amely sok olyan elemet tartalmaz, mint a Facebook, például profilokat, kedveléseket és megosztásokat. Ennek törekvése eléggé centralizált ahol a központi entitást egyértelműen Mark Zuckerberg cége jelenti, érdemes hát inkább alternatív, valóban decentralizált megoldásokban gondolkodni. 😊
Kibővített valóság
Az AR-technológiák lehetővé teszik a fejlesztők számára, hogy áthidalják a szakadékot a fizikai és a digitális világ között. Az olyan játékok, mint a Pokemon Go, már használják az AR-t a valós metaverzum környezetek létrehozására.
John Hanke a Niantic, a Pokemon Go-t gyártó technológiai vállalat alapítója és vezérigazgatója ezt mondja:
„Olyan jövőt építünk, ahol a valós világot beborítják a digitális alkotások, a szórakoztatás és az információk, varázslatosabbá, szórakoztatóbbá és informatívabbá téve azt.”
Üzleti lehetőség a vállalatoknak a metaverzumban
A vállalkozások a metaverzum segítségével új módokon léphetnek kapcsolatba ügyfeleikkel. Például a Gucci együttműködött a Robloxszal
✔️ a Gucci Gardens környezet felépítésében.
Később létrehoztak egy magával ragadó NFT piacteret a Sandboxban, egy Ethereum-alapú metaverzum platformon.
Kihívások
Érdemes pár szót említeni a metaverzum kihívásairól is!
Adatvédelmi aggályok
Egyes platformok, különösen a centralizált elven működő Meta, adatokat gyűjtenek és tárolnak felhasználóikról. Mivel a metaverzum a valós világot emulálja, ezek az adatok virtuális hirdetéseket jeleníthetnek meg az emberek érdeklődései alapján.
A VR-világok lehetővé teszik a fejlesztők számára, hogy hatalmas mennyiségű adatot gyűjtsenek össze, például azt, hogy Te hogyan reagálsz bizonyos ingerekre. Az információ hatalom. Ezek az adatok igen jó pénzért értékesíthetők.
Egy 2021-es tanulmány szerint a Facebook vezetői, például Mark Zuckerberg vezérigazgató és az Oculus vezetői, Michael Abrash vezető tudós, megjegyezték, hogy a vállalatnak egyértelmű ambíciói vannak a különböző biometrikus nyomkövetés kifinomultabb formáinak integrálására.
Ezek a technológiák segíthetnek a Metának abban, hogy megértse, mely játékon belüli termékeket nézik a felhasználók leginkább, és hogy pozitív reakciókat váltanak-e ki. Ezután eladhatják ezeket az adatokat hirdetőknek, akik megcélozhatnak akár Téged a metaverzumban és azon kívüli is hirdetésekkel.
Technológiai korlátok
A fejlesztők arra irányuló ambíciói, hogy a metaverzum egy digitális otthonként létezzen,
több millió felhasználó egyidejű támogatását igényelné.
Úgy vélik a fejlesztők, hogy jelentős előrelépést kell tenni a hálózati infrastruktúrában, mielőtt ilyen léptékű metaverzum környezetet látnánk.
A metaverzum környezetekből gyakran hiányoznak a grafikus és feldolgozási képességek a valósághű, magával ragadó élményekhez és az epikus játékokhoz. S ez tényleg így van. Ha például a különböző decentralizált alapú játékokat nézem, engem a grafikai teljesítményük egyáltalán nem nyűgöz le, illetve azt kell, hogy mondjam, abban a szférában igazi fenntartható tokenizált gazdaságot még nem is sikerült felfedeznem. Különben már írtam volna róla 😉
Gazdasági háttér problematika
Ezenkívül előfordulhat, hogy a 👥 felhasználók nem rendelkeznek elegendő erőforrással ahhoz, hogy fejlett technológiákat vásároljanak, amelyek a valósághű metaverzum környezetek megéléséhez szükségesek.
S ügye itt vissza is kanyarodtunk például a méregdrága VR-headset problémához❗
Mert jó, Amazon és társainál 300 USD ellenében is vehetsz, de kész vicc az egész. Véleményem szerint ez még nagyon sokáig fejtörést fog okozni az olyan központosításra és világuralomra törekvő egyednek is mint Mark Zuckerberg. Ne felejtsük el, hogy a világhatalmi mániában szenvedő Mark, aki egyébként üzleti tárgyalásokon is képes 10 percenként elkiáltani magát, hogy világuralom, a Facebook infrastruktúrájának kiépítését pont az egyre olcsóbbá váló okostelefonok piacára alapozta.
A metaverzum kriptográfiai alapú kapcsolatáról
A metaverzum egy virtuális világ, amely többek között lehetővé teszi, hogy az emberek digitális avatarok segítségével kommunikáljanak egymással.
📣 És amikor az emberek interakcióba lépnek, az üzlet és a pénz természetes összetevők.
A Web3 magáévá tette a metaverzumot, és eszközei lehetővé teszik a kriptovaluták használatát egy olyan világban, ahol a hagyományos pénz nem működik. A metaverzumban az NFT-k a digitális tulajdonjogok nyomon követésére, egyéb kriptovaluták pedig a platformok finanszírozására és a felhasználók jutalmazására használható, megpróbálva egy egészséges ökoszisztémát fenntartani.
A kriptográfiai előnyökről a metaverzumban
A metaverzum határtalan lehetőségeket kínál a felfedezésre és az innovációra. 👇
A metaverzum-központú kriptovaluták nagyobb biztonságot és rugalmasságot nyújtanak, mint a fiat, köszönhetően a blokklánc nyilvános, megváltoztathatatlan és titkosított természetének. Ahogy a metaverzum folyamatosan fejlődik, és egyre többen érdeklődnek a használata iránt,
✅ a kriptográfia alapvető szerepet fog játszani a fejlődésében, ahol intenzív terepet fognak kapni a decentralizált törekvések is❗
Íme néhány olyan tényező, amely ennek az új online világnak a fejlődését ösztönzi:
Biztonság
Mivel a metaverzum kriptográfia decentralizált és egy sor hálózati csomópont által karbantartott, szinte lehetetlen, hogy egyetlen entitás manipulálja azt. Ezenkívül a tranzakciók nyilvánosak és megváltoztathatatlanok, így a felhasználóknak nem kell aggódniuk a hamisított tranzakciók miatt.
Rugalmasság
A kriptovaluták határok nélküli tranzakciókat tesznek lehetővé a világhálón keresztül, ami azt jelenti, hogy globálisan kereskedhetünk virtuális tulajdonnal.
A jelenlegi helyzet az, hogy nagyon sokan az árfolyamnyereség izgalmában élnek. Ez alatt azt értem, hogy a fiat és kripto árfolyamok változásait vizslatják. Ettől a szemléletmódtól azért el kellene tudni szakadni. S a kriptovalutát arra használni, hogy produktum / szellemi termék / szolgáltatás a felhasználók között valóban értéket tudjon cserélni, ahol a kriptovaluta mint fizetőeszköz jelenhetne meg.
A metaverzum kriptográfiai rendszerei is profitálnak az önvégrehajtó 🔗 intelligens szerződések használatából. Ezek a láncon belüli alkalmazások szükségtelenné teszik a központosított közvetítőket a felhasználók tranzakciói során.
Átláthatóság
A decentralizált fizetési rendszer lényege, amelynek legnagyobb biztonsági záloga maga a Bitcoin protokoll, hogy a szenzitív jellegű személyes adatok nem kerülnek nyilvánosságra, de a tranzakciók lenyomata, tehát maga a pénzmozgás nagyon jól, átláthatóan zajlik.
Használati esetek a metaverzumban avagy út a WEB 2.0-tól a WEB 3.0 felé
A Web 2.0 metaverzum projektjei fiat fizetéseket vagy láncon kívüli digitális valutákat, például Robuxot használnak az értékesítés során. Bár a fiat segítségével fizethetünk dolgokért és finanszírozhatjuk a projektek fejlesztését, hiányzik ezekből az intelligens szerződéskötésre alkalmas kriptovaluták sokoldalúsága. Ezeknek a láncon belüli digitális eszközöknek ugyanaz a felhasználása, mint a fiatnak, ráadásul a felhasználók rábírhatják ezeket a decentralizált metaverzumok irányítására.
Pénzügyi szolgáltatások
A digitális valuta felhasználható kölcsönökhöz, metaverzumban földvásárlásához.
Az olyan bankok, mint az HSBC és a JPMorgan,
már bemerészkedtek a metaverzumba, és mindkettőnek virtuális földje is van. Pontosan az ilyen nagyobb szereplők belépése miatt kell minél intenzívebben megérteni a technológiai fejlődést és lehetőségek szerint a decentralizált irány felé orientálni. Ugyanis pontosan a példában említett két alany az, amely nagyon is jól érzi magát a központosított világuralomban.
Ezeknek a banki behemótoknak a metaverzumba való betörése a fizikai és a virtuális világ pénzügyi szolgáltatásai közötti szakadék áthidalását jelezheti. Ahogy egyre több bank vesz részt a metaverzumban, a web3 felhasználók számára könnyebbé válhat a hagyományos pénzügyi eszközök virtuális pénzzel való kereskedelme.
Csak hát minden ami könnyű, annak ára van❗
Ismétlem újra, ezért kell kellő figyelmet fordítani a fejlődési trendre és talán egy kicsit a programozó szemével is bogarászni az eseményeket. S lehető legjobb tudásunk szerint tényleg azt használni, amiről meg tudunk győződni, hogy valóban decentralizált és a háttérben nincs, vagy ha igen, tudjuk felmérni, milyen arányban van központosításra hajlamos törekvés, s ez alapján meghozni tudatos fogyasztói döntésünket.
🛒 Vásárolgatások, mert ügye sales-ben a lényeg
Az online vásárlás a metaverzum kulcsfontosságú jellemzőjévé válik.
👥 A felhasználók
- kipróbálhatják a virtuális ruházatot az avatárjukhoz,
- felfedezhetik a digitális bevásárlóközpontokat,
- és kapcsolatba léphetnek a fizikai világ márkáival.
Személy szerint én tiszta idiotizmusként tekintek arra a folyamatra, hogy vásároljak ruhát egy avatarnak. De ne felejtsük el, ez azért is van így, mert ahogy már hangoztattam számomra a VR készülékek semmilyen realisztikus hatást nem tudnak nyújtani. Illetve az is egy fontos tényező, hogy akinek van viszonyítási alapja, tehát élt itt a Föld nevű bolygón, azt nem igazán lehet becsapni semmilyen csúcstechnológiával. Ha a Matrix filmhez hasonlóan az embereket dobozba zárnánk, akik magzati állapotuktól kezdve egy metaverzumban élnének, az persze már más tészta.
💡50 – 50 százalékos balansz a valóság és a virtuális valóság között?!
Ahol a két világ között az átjárás szabad, olyat eltudnék képzelni.
Hisz a sales-ben a lényeg, valljuk be őszintén, de egy beteges állapot.
Az anyagi világot és a produktumot erőlteti. A 🌍 Föld kincsei azonban végesek. Tehát ha az új dolgok iránti vágy (🛒🛍️ shoppingolás) az én felfogásomban megjelenő felesleges porfogókhoz köthető pszichológiai defekt,
azaz a vásárlási mánia
bizonyos mennyisége áttranszferálható lenne egy virtuális világba, elrugaszkodva ezzel az elavult és 🌍Földet kizsigerelő kizárólagos materialista világnézettől, az egy remek környezetvédelmi lépés lenne❗
Főleg ha mondjuk az Amerikai Egyesült Államok óceánjáróit és hadászati iparához kapcsolódó legnagyobb környezetszennyező elemeit is virtuális térbe lehetne varázsolni, na az egy zseniálisan jó lépés lenne. 😉Milyen érdekes, hogy ezekről a környezetvédők mindig lapítanak. Ja, persze, hogy pont a Földet kisemmiző FOGYASZTÁST hatványozó erők patronálják őket, értem 😁
A vásárolgatásoknál maradva, nézzük csak a nagy márkák feltűnését
Például az Adidas 2021-ben kiadott egy NFT kollekciót, amely hordható kiegészítőket tartalmaz a Sandboxban.
Az NFT vásárlói megkapták az NFT-hez kötődő fizikai árut, átlépve a metaverzum és a való világ közötti határt.
Az irányítási modell a metaverzumokban
A kriptot gyakran használják metaverzum projektek irányítására. Például a Decentraland, egy népszerű Ethereum-alapú metaverzum virtuális valóság elemekkel.
Lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy javaslatokat hozzanak létre és szavazzanak, ha rendelkeznek bizonyos tokenekkel:
- A MANA az áruk és szolgáltatások fizetésére használt token a Decentraland ökoszisztémájában.
- A NAMES könnyen megjegyezhető nyilvános címek a kriptográfiai kereskedéshez.
- A LAND egy virtuális földterület.
A többi DAO-hoz hasonlóan a szavazatok súlyozása az ajánlat létrehozásakor fennálló token mennyisége alapján történik.
Folyamatos tanulmányozás, edukáció, önképzés, ITT A LÉT A TÉT
Egy egészséges ökoszisztémában tehát az irányítási modell mindenképpen decentralizált, ahol a tokenizált gazdaság sorsa és jövője, az azt építő közösség szavazatai alapján alakul.
Ettől függetlenül persze nagy hangsúlyt kell fektetni az egyes ökoszisztémák tanulmányozására❗
Mert lehet, hogy egy projekt alapvetően decentralizált, de mégis megpróbál eluralkodni némi centralizált törekvés bennük. Gondolok itt például arra a jelenségre, hogy a legnagyobb szavazati aránnyal a leggazdagabb token tulajdonosok élhetnek. Az adott ökoszisztémától függ mindig, hogy a tokenekhez való jutás, milyen feltételrendszeren megy keresztül.
A 🔗 kripto a pénzügyi szektor egyik leginnovatívabban fejlődő szegmense, s ezért van az, hogy mindig újabb és újabb konszenzus elv alapján működő ökoszisztémák látnak napvilágot.
Rendszerint az utóbbi mindig próbálja orvosolni az előbbi hiányosságait, esetleges hibáit. De ez így van rendjén, ez egy egészséges változás, amit úgy hívhatunk fejlődés.
A metaverzumok kihívásai a kriptotérben!
Kezdjük azzal ami a legfontosabb. Egy centralizált és egy decentralizált megoldás a maga alaptermészeténél fogva teljesen eltér egymástól. A valóvilágból a jogalkotók azért mégis igyekeznek hatást gyakorolni, ebből csemegézek pár példát.
A metaverzum alkalmazásokra nincs külön szabályozási keret. De sok valós törvény vonatkozik ezekre a virtuális és kiterjesztett valóság világokra. A metaverzumhoz hasonló digitális alkotásokra főként a szerzői jogi és védjegytörvények vonatkoznak.
A jogászvilág cikksorozata ezeken az érdekes jogi aspektusokon megy végig, 🔗 „A metaverzum jogi kérdései” címmel, ha van kedved kukkants bele 😊
2021 júniusában Damon Dash-t beperelte a Roc-A-Fella Records, mert eladott egy Jay-Z albumborítót tartalmazó NFT-t. Hasonló pereket lehetne indítani azok ellen is, akik szerzői joggal védett anyagok metaverzuális változatait készítik el. Pontosan ezért láttam aggályosnak például a számítógépes játékok grafikáinak felhasználását is,
erről írtam a kriptovalutákról szóló oldalam 🔗 NFT részénél.
A kártérítési, szerződéses és rágalmazási törvények a metaverzumban élőkre is vonatkozhatnak. A Rendszer főproblémája az, hogy sokan a metaverzumban névtelenül tevékenykednek. Álláspontom szerint viszont az anonimitás nagyon is előnyös, hiszen nem tárjuk ki szenzitív jellegű adatunkat. Végtére is tehát kilyukadtunk oda amit mondtam, hogy a centralizált és decentralizált paradigma annyira különböző.
Miközben az Értékpapír-tőzsdefelügyelet továbbra is fellép a nem bejegyzett értékpapírokkal szemben a kriptopiacon, több metaverzumhoz kapcsolódó SEC-perrel is találkozhatunk.
A SEC szerint az NFT-k értékpapírnak minősülnek, ha
„pénzt fektetnek be egy közös vállalkozásba, ésszerű elvárással, hogy mások erőfeszítéseiből származó haszonra tegyenek szert”.
2022 októberében az állami értékpapír-felügyeleti hatóságok beperelték a Slotie-t, a virtuális kaszinókban szerencsejátékokat működtető projektet, amiért nyereségrészesedési célú NFT-ket kínált, amelyek nem bejegyzett értékpapírnak minősülnek. Mondjuk erre mondhatom bátran azt is, hogy a maffia nem tűri a konkurenciát 😂
Skálázhatóság
Sok metaverzum szószólója szeretné látni, hogy emberek milliói játszanak és kommunikálnak egymással egyszerre ezekben a virtuális világokban. Ehhez azonban robusztus, hatalmas infrastruktúrára lenne szükség, ami még nem áll rendelkezésre. Ezenkívül több egyidejű felhasználó több tranzakciót eredményez. Egy metaverzumban lévő alkalmazásoknak olyan DLT-kre kell épülniük, amelyek egyidejűleg sok tranzakciót támogatnak túlzott díjak vagy hosszadalmas tranzakciós idők nélkül.
Privát szféra
A Web3 metaverzum felhasználói általában névtelenek, de ez nem igaz az olyan alkalmazásokra,
mint a Meta’s Horizon Worlds!
Ebben a virtuális valóságban hatalmas mennyiségű adatot gyűjthetnek a felhasználókról. Ezeket az adatokat eladhatják hirdetőknek. Extrém esetben pedig rossz kezekbe is kerülhetnek ha mondjuk a Meta szervereit feltörik.
A metaverzumok térnyerése igencsak fejleszti a kriptográfiai teret
💭 Mire is gondolok pontosan❓
Leginkább arra, hogy a legtöbb ember még azt sem tudja, mit jelent az, hogy blokklánc, ugyanakkor már – már itt a következő lépés amit úgy hívunk hashgraph 😁
Hashgraph vs Blokklánc
A Blokklánc és a Hashgraph egyaránt elosztott főkönyvek, amelyek biztonságosan és hatékonyan teszik lehetővé a kriptovaluta tranzakciókat.
Míg azonban a blokklánc leginkább információtárolási, fizetési és adatellenőrzési alkalmazásáról ismert, a hashgraph-ot eredményesebben használják biztonságos és praktikus megoldások fejlesztésére intelligens szerződések bevonásával.
A metaverzum már több mint egy évtizede létezik, de sok szempontból még mindig gyerekcipőben jár. Idővel egyre több lesz a metaverzum felhasználó, virtuális vállalkozás, és esetleg szabályozás is. Egy napon a globális gazdaság szerves részévé válhat. Jelentős szerepet fog játszani e növekvő virtuális világok irányításában és működésében.
A Hedera magáévá tette a metaverzumot, több mint 50 metaverzum-központú projektet támogatva 2022-ben.
A Hedera protokollja gyorsabban konszenzusra jut a tranzakciókról, mint ahogy azt más DLT-k képesek lennének kezelni. Ezenkívül a Hedera hálózat alacsony, kiszámítható díjakkal rendelkezik, ami azt jelenti, hogy a metaverzum felhasználóknak nem kell aggódniuk a magas költségek miatt a csúcsforgalom idején.
A Hedera Hashgraph a DLT egyik formája, amely potenciálisan nagyobb átviteli sebességet tesz lehetővé, mint a hagyományos központosított rendszerek.
Összegző gondolataim a témában
Határozott meggyőződésem, hogy az egész világ egészséges működése csak és kizárólag az 50-50% elv alapján tud működni. Teret kell adni a metaverzum decentralizált megnyilvánulásának. Redukálva ezzel a materialista világnézetből eredeztethető, produktum központú, vadkapitalista alapokra fektetett környezetkárosító hatást.
Ugyanakkor egyik végletből a másikba sem szabad esni, végtére is ki a fenének lenne kedve ilyen körülmények között élni❓👇
A kriptotér folyamatosan fejlődik. Érdemes a technológiákat nyomon követni. A jogalkotási fázis például erre képtelen. Mondjuk nem csodálkozom rajta. A mérnöki agy és a jogászi agy, alapvetően más képességekkel van felvértezve. 🤪
🙏Remélem tetszett az ✍ írásom és máskor is vendégem leszel egy kis olvasásra. 🙋🏽
Kellő türelem nem árt a témában, hiszen már az agyagtáblákon írtak olyat, hogy „Aki világot álmodik, annak kulcsok is kellenek hozzá! ”
Szia István,
Igen, bizony ezzel egyetértek.